Blog

A gyorsétterem hi-tech munkává vált

A fogyasztók azzal a céllal keresnek fel egy gyorséttermet vagy gyorséttermet, hogy hihetetlenül gyorsan biztosítsanak egy ízletes ételt. Ki valósítja meg a varázslatot? Pénztárosok, szakácsok és a személyzet többi tagja.

Valamikor egy gyorsétterem frontvonalbeli alkalmazottjának nem volt feltétlenül szüksége technológiai ismeretekre, hogy jelentkezzen az állásra. A pultnál történő rendelésfelvételt és a gyors ételek elkészítését nem feltétlenül tekintették ugródeszkának a jobban fizetett, kibővített felelősséggel járó karrier felé. Gyorsan előre 2022-ig. A technológia áthatotta a gyorséttermi ágazatot és a munkaköri funkciókat – az értékesítési ponttól (POS) az élelmiszer-biztonsági szabványoknak való megfelelésig. A QSR dolgozóitól, mint mindenki mástól, elvárják, hogy a technológiát használják a munkájuk során. És sokan felemelkedtek az alkalomra.

A vezeték nélküli hálózatok, a hordható számítógépek és a tárgyak internete a QSR-eket csúcstechnológiás hotspotokká, az őket alkalmazó alkalmazottakat pedig szakképzett munkaerővé változtatták. Valójában a hi-tech munkahely már nem a számítógép képernyőjére ragasztott irodai dolgozók területe. A csúcstechnológiás munkaerő gyárakkal, raktárakkal, e-kereskedelmi szállítóflottákkal bővült, és ennek a cikknek a fókusza: gyorséttermek.

A világjárvány hatására felgyorsult az éttermi technológia átvételének üteme. Az éttermi és kiskereskedelmi alkalmazottakat nehéz volt megtalálni, miközben az ügyfelekkel való kapcsolattartás csatornáinak száma megsokszorozódott. A versenyképesség megőrzése érdekében az éttermek és kiskereskedők többsége az üzleten belüli tranzakciókon túl több technológiai módszert is bevett, mint például az online rendelés, a helyszíni és bolti átvétel, valamint a szállítási szolgáltatások. Ezenkívül az élelmiszer-biztonság egyre fontosabbá vált a fogyasztók és a vállalkozások számára, mindezen csatornákon keresztül.

Technológiák a modern éttermi munka mögött

A QSR dolgozói minden eddiginél gyorsabb ütemben tanulják meg az új technológiák használatát. A digitális ellenőrző listáktól a vezeték nélküli élelmiszer-hőmérséklet-figyelésig és a robotikáig – merüljünk el néhány kulcsfontosságú technológiában, amelyek megváltoztatják a QSR munkaerőt.

Hordozható számítástechnika – A táblagépek, mobiltelefonok és hordható számítógépek lehetővé teszik a személyzet számára, hogy hozzáférjenek a szoftveralkalmazásokhoz, miközben az üzletben mozognak. Az egykor kézi és papíralapú ellenőrzőlisták ma már automatizáltak és digitálisak. A ház elején POS táblagépek, valamint digitális ellenőrző listákkal feltöltött táblagépek találhatók, amelyek a nyitástól és bezárástól kezdve az alapvető üzlethigiéniai funkciókig mindent rögzítenek. A digitalizált élelmiszer-biztonsági ellenőrzőlisták valós idejű áttekintést nyújtanak a megfelelőségről az egész üzletben mind az üzletek üzemeltetői, mind a vállalati központok számára. A feladatellenőrző listák digitalizálása lehetővé tette, hogy az éttermi alkalmazottak kevesebb időt töltsenek a manuális, „toll-papíros” feladatkövetéssel, és több időt fordítsanak az ügyfelekre.

Digitális élelmiszer-hőmérséklet-figyelés– A tárgyak internete lehetővé tette az éttermek számára, hogy vezeték nélküli hálózaton keresztül különféle objektumokat, például hőérzékelőket vagy kamerákat kapcsoljanak össze adatfeldolgozási képességekkel és szoftverekkel. Az egyik legnagyobb előrelépés az élelmiszerek hőmérsékletének könnyed nyomon követése és az élelmiszerbiztonság új szintjének elérése volt. A fejlett LoRaWAN technológiát alkalmazó távoli hőmérséklet-figyelő rendszerek akár az egyes élelmiszerek hőmérsékletét is leolvashatják a fagyasztók vagy hűtőszekrények falán keresztül. Az eredmény a könnyű megfelelés. A hőmérsékletnaplókat a rendszer automatikusan rögzíti, és elküldi a felügyeleti műszerfali jelentésekhez a hét minden napján, 24 órában történő megfigyeléshez. Valós idejű riasztások figyelmeztetik a személyzetet, ha egy hőmérséklet-érzékeny hely az elfogadható tartományon kívülre esik. Az étteremvezetők már azelőtt észlelhetik és elkerülhetik a berendezések meghibásodását, mielőtt azok bekövetkeznének.

Műszakkezelő szoftver – Az üzletek üzemeltetői teljes rálátást kapnak a személyzet teljesítményére a digitális ellenőrző listákon keresztül, amelyek mindent nyomon követnek a műszak előtti tevékenységektől (asztalok takarítása, fagyasztók feltöltése) a műszakos feljegyzésekig (pl. „fogyóban van a kenyér”) és még a biztonsági ellenőrzésekig is. A vásárlók észreveszik a különbséget a tiszta étkezővel rendelkező makulátlan QSR és a teljesen feltöltött árukészlet között, és ezek a részletek megmozgathatják a tűt, hogy az első vásárlót arra ösztönözzék, hogy visszatérő vásárlóvá váljon. Míg az alkalmazottak a helyszínen élvezik a digitális ellenőrzőlisták előnyeit, a vezetők most megtapasztalhatják a „valós idejű” kezelést az online teljesítmény-műszerfalakon, mobilalkalmazásokon, valós idejű riasztásokon és napi e-maileken keresztül. A vezetők korábban időigényes feladatai, mint például a betegen behívott munkavállaló műszakának betöltése, gyorsan megoldhatók egy szöveges üzenettel, amely mindenkit értesít a műszak megnyitásáról.

Robotika – A BostInno nemrég megjelent cikkében szerepelt ez a videó, amelyen Alfred, the Robot salátákat készít a BONAPITA-ban, egy gyors alkalmi mediterrán étteremben West Roxburyben, MA. Eközben a San Francisco-i Creator étteremben egy robot elvégzi a hamburgerkészítés minden részét – a zsemle pirításától a ketchup felviteléig! A robotok nagy valószínűséggel lassabbak, mint egy ételkészítő szakács vagy egy sorszakács, de megbízhatóak és költséghatékonyak olyan időszakban, amikor az alkalmazottak drágák és nehezen megtalálhatók. Ha bizonyos élelmiszer-előkészítői szerepköröket robotokkal töltenek be, akkor az emberi QSR-alkalmazottak kevesebb időt tölthetnek munkaigényes, időigényes feladatokkal, és ehelyett az ügyfelekre összpontosíthatnak – ezzel értékesebb ügyfélélményt teremtve.

A jövő éttermi munkája: Technikai hozzáértés és ügyfélközpontú

A mai éttermi dolgozóknak ismerniük kell a táblagépeket és a rajtuk futó alkalmazásokat. Előfordulhat, hogy kommunikációs célból személyzeti alkalmazásokat kell letölteniük személyes mobiltelefonjukra vagy okosórájukra, hogy a szakácsok és más alkalmazottak egy hordható eszközön válaszolhassanak az alkalmazásokra, hogy szabad kezet tarthassanak a munkához.

Egyre nagyobb szerep jut a képzett technikusoknak ennek az elterjedt éttermi technológiának a betanításában, kezelésében és javításában. A menedzserek több rálátással rendelkeznek arra is, hogy munkatársaik mit csinálnak, és több adattal is segítik őket az alkalmazottak irányításában és szerepük növekedésében.

A technológia alaposabbá és megbízhatóbbá teszi a ház elülső és hátsó működését. Segít az alkalmazottaknak nyomon követni a rendeléseket, minőségi ételeket szolgálni fel, és az ügyfélszolgálatot előnyben részesíteni. . Mint minden más alkalmazott, az éttermekben dolgozók is alkalmazzák a technológiát, hogy intelligensebben és gyorsabban dolgozhassanak, és a végső cél az ügyfelek elégedettsége.