Az infláció hatásai az éttermekre
Blog

Az infláció hatásai az éttermekre

Míg 2021 az éttermek visszatérésének éve volt, 2022 egészen más történetnek bizonyul. A rekordmagas infláció minden oldalról – gáz, élelmiszer, bérleti díj – sújtja a fogyasztókat, és általában az éttermekben csökkentik a kiadásaikat. Egyes tanulmányok szerint 2021-ben az éttermi forgalom 2020-hoz képest 9 százalékkal javult, de még mindig 4 százalékkal elmarad a járvány előtti szinttől, a kisebb láncok és a független éttermek pedig kilenc százalékkal csökkentek. Ilyenek az infláció hatásai az éttermekre.

Az infláció okozta tartós nyomás kezd értelmes módon megváltoztatni a fogyasztói magatartást. Az éttermi étlapon tapasztalható jelentős áremelkedések arra késztetik a fogyasztókat, hogy az étkezésen vagy elvitelen kívül más lehetőségeket is válasszanak, és a horizonton egy fordulópont áll, ahol az infláció lenyomja az általános keresletet. Valójában egy kutatás azt mutatja, hogy a fogyasztók 60 százaléka úgy érzi, hogy az emelkedő árak már túlságosan megdrágították az étkezést.

Az infláció hatása a fogyasztói keresletre

A magasabb infláció az étteremtulajdonosokat, az üzemeltetőket és vásárlóikat érinti. A rendelkezésre álló összjövedelem csökkenésével az infláció erodálja a fogyasztói vásárlóerőt. A legfrissebb adatok szerint a fogyasztók 55 százaléka változtatott vásárlási magatartásán az áremelések miatt, és 90 százalékuk ezt tervezi a jövőben. A magasabb menüárak mellett a fogyasztók sokkal alacsonyabbnak érzik az éttermi látogatásokból származó értéket, és ennek következtében úgy döntenek, hogy idejüket/pénzüket máshol költik.

Íme néhány konkrét mód, ahogyan a fogyasztók reagálnak a jelenlegi inflációs környezetre:

  • A diszkrecionális kiadások csökkentése : Nem meglepő módon a nem alapvető kiadások, például az utazások és az étkezések csökkentése az egyik első lépés, amelyet a fogyasztók megtesznek az inflációs időszakban. A fogyasztók 36 százaléka hajlamos visszafogni a diszkrecionális kiadásait enyhe infláció mellett, amely jelentős infláció esetén 49 százalékra ugrik. Költségcsökkentésre a legjobb választás a bárok és éttermek, ahol a fogyasztók 74 százaléka tervezi a kiadások csökkentését ezekben az intézményekben.
  • A diszkrecionális kiadások csökkentése : Nem meglepő módon a nem alapvető kiadások, például az utazások és az étkezések csökkentése az egyik első lépés, amelyet a fogyasztók megtesznek az inflációs időszakban. A fogyasztók 36 százaléka hajlamos visszafogni a diszkrecionális kiadásait enyhe infláció mellett, amely jelentős infláció esetén 49 százalékra ugrik. Költségcsökkentésre a legjobb választás a bárok és éttermek, ahol a fogyasztók 74 százaléka tervezi a kiadások csökkentését ezekben az intézményekben.
  • Étkezés és kevesebb rendelés : A kiadások általános csökkentésének részeként a fogyasztók egyszerűen kevesebbet vacsoráznak. Az összes éttermi szegmensben 10 és 20 százalék között csökken az ügyfelek gyakorisága. És még ha étkeznek is, a fogyasztók csaknem fele azt mondja, hogy csökkenti a megrendelt termékek mennyiségét, hogy ellensúlyozza a magasabb élelmiszer- és italárakat.
  • Több főzés: Nem titok, hogy a járvány megnövelte az otthoni főzés népszerűségét. Bár ez egykor szükségből volt, ez egy olyan fogyasztói trend, amely a normalitáshoz való visszatérés mellett is megmaradt. Valójában minden ötödik ember azt mondja, hogy többet főz otthon 2021-hez képest, ami elkerülhetetlenül csökkenti a fogyasztói keresletet az éttermi ételek iránt.
  • Olcsóbb alternatívák választása: A fogyasztók csaknem fele alacsonyabb árú márkákra váltott, 34 százalékuk olcsóbb termékeket rendel, amikor étkezik, 30 százalékuk pedig olcsóbb éttermekben étkezik. A jó üzlet értéke és az ösztönző marketing.

Ezeket a fogyasztói változásokat szem előtt tartva hogyan tudják az éttermek tulajdonosai és üzemeltetői növelni az ügyfelek gyakoriságát a haszonkulcs feláldozása nélkül? A kulcs az, hogy ott találkozzunk az emberekkel, ahol vannak: értéket, ajánlatokat és jutalmakat keresnek, hogy segítsenek ellensúlyozni a magas árakat, és azonnali döntéseket hozzanak, hol étkeznek. Annak ellenére, hogy csökkentették a diszkrecionális kiadásaikat és olcsóbb alternatívákat kerestek, és a kutatása feltárta, hogy a fogyasztók még mindig hajlandóak jó üzletre költeni.

Fontos szerepet játszhat egy hűség- és jutalomprogram is, amely ösztönzőket és ajánlatokat kínál. 12 százalékkal magasabb az átlagos látogatási ráfordítás, ha a hűséges vendégek kuponokat használnak. Ezenkívül a hűséges ösztönzőket használók 68 százaléka hetente legalább egyszer felkeresi (szemben a nem hűséges, nem ösztönző felhasználók 26 százalékával), és 113 százalékkal nő a látogatási elégedettség, amikor a hűséges vendégek kuponokat használnak.

A jól időzített ösztönző marketingkampányok javíthatják a fogyasztói kiadásokat és a látogatási szokásokat. 2022 második felének tervezése során az éttermeknek értéket kell kínálniuk a fogyasztóknak, és stratégiát kell készíteniük a hátralévő megafizetési hetekre vonatkozóan, hogy biztosítsák, hogy a fogyasztók vásárlóereje a legjobban figyeljenek oda.